• Wpisów:358
  • Średnio co: 2 dni
  • Ostatni wpis:7 dni temu
  • Licznik odwiedzin:10 006 / 912 dni
Jesteś niezalogowany. Niektóre wpisy dostępne są tylko dla znajomych.
 
Nigdy nie walcz z tym co się w Tobie dzieje, w Twojej głowie. Lepiej zapytaj siebie: Dlaczego walczysz z tym co się dzieje w Tobie?. To uspokoi Twój umysł i znajdziesz rozwiązanie. Wiem, że to pomaga. Zadanie sobie tego pytania pomaga. Sama je sobie zadałam.

Walczyć to można z ludźmi.

Rób to co czujesz, że masz zrobić, że powinieneś, powinnaś



Nie bój się szczęścia. Nie bój się być szczęśliwy/szczęśliwa
*************
Nie bój się być.

 

 
Dzisiaj do południa chciałam dodac notkę i nie mogłam. Hmmm....
 

 
Ciało pamięta Psychofizjologia traumy i terapia osób po urazie psychicznym
autor: Babette Rothschild

Pełny opis książki – Babette Rothschild "Ciało pamięta Psychofizjologia traumy i terapia osób po urazie psychicznym"
,,Uważa się obecnie, że osoby po przebytej traumie zachowują utajoną pamięć traumatycznych zdarzeń w swoich mózgach i ciałach. Pamięć ta często wyraża się w objawach zespołu stresu pourazowego – koszmarach, flashbackach, reakcjach przestrachu i zachowaniach dysocjacyjnych. W gruncie rzeczy ciało takiej osoby nie pozwala o sobie zapomnieć. Zmniejszając przepaść między teorią naukową a praktyką kliniczną oraz między terapią werbalną a terapią ciała, Rothschild przedstawia zasady i techniki pracy z ciałem, które nie wymagają dotyku. Mając na względzie zastosowania kliniczne, gromadzi w jednym miejscu aktualną wiedzę na temat psychobiologii reakcji stresowej zarówno w trudnych sytuacjach codziennego życia, jak i podczas skrajnej i długotrwałej traumy. Dzięki temu klinicyści reprezentujący różne dyscypliny zyskują podstawę do poznania genezy objawów ich pacjentów i do uwzględnienia pracy z ciałem w swojej praktyce. Techniki somatyczne zostały tak dobrane, aby uczynić terapię traumy bezpieczniejszą przy jednoczesnym zwiększeniu integracji między umysłem a ciałem. Pełna zajmujących przykładów klinicznych książka Ciało pamięta ukazuje integrację ciała i umysłu w leczeniu zespołu stresu pourazowego. Jej lektura będzie interesująca dla klinicystów, badaczy, studentów i zwykłych czytelników. Chociaż dyscypliny zajmujące się zdrowiem psychicznym nadal dokonują ważnych odkryć w zakresie psychofizjologii urazu psychicznego, jest bardzo niewiele prac, które by omawiały znaczenie tych ustaleń dla leczenia osób po przebytej traumie. Książka Babette Rothschild z powodzeniem wypełnia tę lukę. Onno van der Hart, Ph.D., profesor psychologii klinicznej na Uniwersytecie w Utrechcie, Holandia Jest to pierwsza publikacja, która w spójny sposób łączy z sobą teorię, badania i praktykę, umożliwiając osobom po przebytej traumie odzyskanie nadziei, powrót do równowagi i uniknięcie dolegliwości somatycznych wynikających z długotrwałego stresu traumatycznego. Charles R. Figley, Ph.D., dyrektor i profesor Instytutu Traumatologii na Stanowym Uniwersytecie Florydy, Stany Zjednoczone"
 

 
,,Nie popełnijmy błędu - powiedział król Redanii, Vizimir, wsuwając upierścienione palce we włosy na skroni. - Nie stać nas na błąd ani na pomyłkę." Andrzej Sapkowski ,,Krew Elfów"


,,-Nie popełnijmy błędu - powtórzył Vizimir - Bo błąd może nas zbyt drogo kosztować. Skorzystajmy z cudzych doświadczeń. (...)" Andrzej Sapkowski ,,Krew Elfów"
 

 
Uczucia i emocje - nie bez powodu tak nas ,,skonstruowano".. Warto się zastanowic nad tą kwestią.


 

 
Emocje są tak ważne w naszym życiu. Wielu nie zdaje sobie z tego sprawy. Jeśli jesteś smutny i masz ochotę leżec w łóżku to leż w łóżku i pozwól sobie na ten smutek. To WAŻNE. Pamiętaj


 

 
ŻYC własnym życiem.
 

 




Nowy początek nastąpi !
 

 




Nowy początek nastąpi !
 

 
Wiem, że muszę i chcę się wyprowadzić stąd.
Wiem, że moi starzy za moimi plecami ciągle coś kombinują.




Mam ochotę już teraz wyjść z domu i pojechać gdzieś w Polskę i zamieszkać w ... . Nie powiem w jakim mieście
 

 
Oryginał jest zawsze w cenie.
 

 
Nie chce żebyś marzył
Chcę żebyś śnił o śmierci
 

 
Jeśli jest ci trudno zrelaksować umysł i uspokoić emocje, spróbuj wykonywać czynności, o których piszemy w dzisiejszym artykule. Są one świetną alternatywą dla tradycyjnej medytacji.
Nazwij emocje, które odczuwasz
Zanim rozpoczniesz ćwiczenia, które chcemy ci zaproponować, musisz najpierw nauczyć się nazywać emocje, które odczuwasz.
Czasem trudno jest zidentyfikować prawdziwe źródło naszych odczuć, szczególnie jeśli jest to mieszanka np. niepokoju, strachu, zawodu lub zmartwienia.
Aby móc stwierdzić co leży u podstaw twojego samopoczucia, musisz się zrelaksować i skupić na własnym wnętrzu, a w tym najlepiej pomaga medytacja.
Niestety, nie jest to najłatwiejsza technika relaksacyjna i niektóre osoby zniechęcają się do niej po zaledwie kilku próbach.
1. Jeśli czujesz złość
Weź kilka arkuszy kolorowego papieru i podrzyj je na podłużne kawałki. Rób to powoli, skupiając się na wykonywanym zadaniu.
Kiedy już będziesz mieć kolorowe paski papieru, zapleć je w warkocze. Przekonasz się, że w międzyczasie twój umysł się uspokoi i sam dotrze do źródła twojej złości.
2. Jeśli chcesz coś lepiej zrozumieć
Koloruj mandale. Rób to powoli i dokładnie, dobierając harmonijne kolory.
Pomoże ci to nawiązać lepszy kontakt ze swoim wnętrzem i powoli znaleźć odpowiedź na najbardziej nurtujące cię pytania.
3. Jeśli odczuwasz smutek
Rysuj drzewa z długimi korzeniami i gałęziami pnącymi się aż do słońca.
4. Jeśli czujesz niepokój
Zrób lalkę ze szmatek. Tworząc każdą z części tej lalki, identyfikuj się z istotą, która jest dziełem twoich rąk.
5. Jeśli masz za dużo zmartwień
Rób figurki origami. To sztuka tworzenia dzieł poprzez składanie papieru, bez użycia nożyczek ani kleju.
6. Jeśli chcesz lepiej coś zapamiętać
Aby poprawić swoją pamięć, rysuj labirynty.
7. Jeśli czujesz się skrajnie zmęczona
Na zmęczenie pomaga rysowanie kwiatków. Mogą mieć dowolny kształt, kolor i wielkość.
8. Jeśli chcesz znaleźć rozwiązanie jakiegoś problemu
Narysuj ocean z falami, a następnie pokoloruj obrazek.
9. Jeśli szukasz wyjścia z jakiejś trudnej sytuacji
Jeśli przechodzisz właśnie przez trudny okres w życiu i borykasz się z dużym napięciem, rysuj spirale.
To ćwiczenie pomoże ci zredukować stres i zrelaksować umysł.
10. Jeśli chcesz znaleźć życiowe powołanie
Osoby, które stoją na życiowym rozdrożu i nie wiedzą jaką wybrać drogę, powinny robić kolaże.
Wytnij z gazet zdjęcia i obrazki, które ci się podobają lub do ciebie w jakiś sposób przemawiają. Zrób z nich kolaż i na spokojnie go przeanalizuj.
11. Jeśli chcesz poukładać swoje myśli
Jeśli czujesz, że w twojej głowie kłębią się chaotyczne myśli, możesz je poukładać rysując prostokąty.
12. Jeśli jest ci zbyt ciężko
Chyba każdemu zdarzyło się choć raz w życiu być w sytuacji, w której wszystko zdaje się być zbyt przytłaczające.
Jeśli znajdujesz się właśnie w takim punkcie, rysuj ścieżki, które się kończą, ale są połączone z kolejnymi ścieżkami za pomocą solidnych mostów.
Kiedykolwiek poczujesz złość, weź kolorowe kredki i czystą kartkę, a następnie rysuj na niej podłużne linie. Przekonaj się, jak szybko zdołasz ukoić swoje nerwy.
 

 
Chciałabym mieszkać tam gdzie jest ciepło i słonecznie albo móc podróżować i zmieniać miejsca zamieszkania.. Kiedyś będę tak żyła. Ale muszę zacząć coś robić w tym kierunku już teraz.
****
Myśląc sobie o moim życiu doszłam do wniosku że powinnam ciężej pracować czy więcej działać, żeby osiągnąć moje cele w niedalekiej przyszłości. Dobrze, że teraz doszłam do takiego wniosku a nie w późniejszym wieku albo ...
*****
Więc do dzieła!
 

 
Plusem mieszkania samemu jest napewno to , że możesz iść umyć włosy o trzeciej rano albo np. możesz zacząć sprzątać o piątej rano. Bo jeśli mieszkasz z rodzicami lub z rodzeństwem to już nie możesz robić takich rzeczach w tych godzinach. Chyba, że mieszkanie lub dom jest duże, to wtedy tak.
 

 
Dzisiaj do południa czytałam książki. Dało mi to radość. Cieszyłam się że mogę poczytać. Zresztą zawsze lubiłam czytać książki. Z uczeniem się też nie mam problemów. Piszę o tym bo dawno się tak nie cieszyłam z czytania..
 

 
,, Większość ludzi, którzy wydają się być bez serca kiedyś kochali zbyt mocno."
 

 
Dzisiaj oglądałam serial i przypomniało mi się co czułam do Niego.. Teraz, w tej chwili jak zaczynam sobie wyobrażać jak On wyglądał to ogarnia mnie niepokój.. Po porostu mam ochotę się wycofać.

 

 
Popatrzyłam na moje poprzednie posty tu i pomyślałam o moim psie. Tyle na temat mojego psa.

Dużo przemyśleń się nazbierało.. Chociaż teraz coś mnie blokuje.

Ten h... mnie skrzywdził. Prostak. Jestem wściekła to tak piszę.

Zaczęłam pisać tą notkę i ktoś do mnie napisał na Messenger a i ta notka wygląda jak wygląda.