• Wpisów: 358
  • Średnio co: 2 dni
  • Ostatni wpis: 7 dni temu, 13:30
  • Licznik odwiedzin: 10 001 / 913 dni
 
yennefer
 
Jeśli jest ci trudno zrelaksować umysł i uspokoić emocje, spróbuj wykonywać czynności, o których piszemy w dzisiejszym artykule. Są one świetną alternatywą dla tradycyjnej medytacji.
Nazwij emocje, które odczuwasz
Zanim rozpoczniesz ćwiczenia, które chcemy ci zaproponować, musisz najpierw nauczyć się nazywać emocje, które odczuwasz.
Czasem trudno jest zidentyfikować prawdziwe źródło naszych odczuć, szczególnie jeśli jest to mieszanka np. niepokoju, strachu, zawodu lub zmartwienia.
Aby móc stwierdzić co leży u podstaw twojego samopoczucia, musisz się zrelaksować i skupić na własnym wnętrzu, a w tym najlepiej pomaga medytacja.
Niestety, nie jest to najłatwiejsza technika relaksacyjna i niektóre osoby zniechęcają się do niej po zaledwie kilku próbach.
1. Jeśli czujesz złość
Weź kilka arkuszy kolorowego papieru i podrzyj je na podłużne kawałki. Rób to powoli, skupiając się na wykonywanym zadaniu.
Kiedy już będziesz mieć kolorowe paski papieru, zapleć je w warkocze. Przekonasz się, że w międzyczasie twój umysł się uspokoi i sam dotrze do źródła twojej złości.
2. Jeśli chcesz coś lepiej zrozumieć
Koloruj mandale. Rób to powoli i dokładnie, dobierając harmonijne kolory.
Pomoże ci to nawiązać lepszy kontakt ze swoim wnętrzem i powoli znaleźć odpowiedź na najbardziej nurtujące cię pytania.
3. Jeśli odczuwasz smutek
Rysuj drzewa z długimi korzeniami i gałęziami pnącymi się aż do słońca.
4. Jeśli czujesz niepokój
Zrób lalkę ze szmatek. Tworząc każdą z części tej lalki, identyfikuj się z istotą, która jest dziełem twoich rąk.
5. Jeśli masz za dużo zmartwień
Rób figurki origami. To sztuka tworzenia dzieł poprzez składanie papieru, bez użycia nożyczek ani kleju.
6. Jeśli chcesz lepiej coś zapamiętać
Aby poprawić swoją pamięć, rysuj labirynty.
7. Jeśli czujesz się skrajnie zmęczona
Na zmęczenie pomaga rysowanie kwiatków. Mogą mieć dowolny kształt, kolor i wielkość.
8. Jeśli chcesz znaleźć rozwiązanie jakiegoś problemu
Narysuj ocean z falami, a następnie pokoloruj obrazek.
9. Jeśli szukasz wyjścia z jakiejś trudnej sytuacji
Jeśli przechodzisz właśnie przez trudny okres w życiu i borykasz się z dużym napięciem, rysuj spirale.
To ćwiczenie pomoże ci zredukować stres i zrelaksować umysł.
10. Jeśli chcesz znaleźć życiowe powołanie
Osoby, które stoją na życiowym rozdrożu i nie wiedzą jaką wybrać drogę, powinny robić kolaże.
Wytnij z gazet zdjęcia i obrazki, które ci się podobają lub do ciebie w jakiś sposób przemawiają. Zrób z nich kolaż i na spokojnie go przeanalizuj.
11. Jeśli chcesz poukładać swoje myśli
Jeśli czujesz, że w twojej głowie kłębią się chaotyczne myśli, możesz je poukładać rysując prostokąty.
12. Jeśli jest ci zbyt ciężko
Chyba każdemu zdarzyło się choć raz w życiu być w sytuacji, w której wszystko zdaje się być zbyt przytłaczające.
Jeśli znajdujesz się właśnie w takim punkcie, rysuj ścieżki, które się kończą, ale są połączone z kolejnymi ścieżkami za pomocą solidnych mostów.
Kiedykolwiek poczujesz złość, weź kolorowe kredki i czystą kartkę, a następnie rysuj na niej podłużne linie. Przekonaj się, jak szybko zdołasz ukoić swoje nerwy.

Nie możesz dodać komentarza.
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować ten wpis.